lördag 21 januari 2012

Sleep tight

Pratade med min vän Sarah på skype förut, så skulle vi säga hejdå och godnatt och allt såntdär. Så skrev jag "Good night, sleep tight", som man hört att de säger ni vet. Så kom jag på att jag har ju ingen aning om varför man säger "sleep tight", vad innebär det liksom? Som tur var hade jag ju en livs levande amerikan till hands att fråga om livets mysterier, svaret blev som följande:

"Sleep tight just means to stay cozy and snuggled up, sleep well. It goes with a lil saying that parents would say to children;
 good night, sleep tight, don't let the bed bugs bite"

Så blev man lite visare såhär en fredagskväll! Mycket gullig ramsa som jag säkert kommer använda alldeles för mycket. Mammas katt Sally fick äran att vara med i inlägget, här i somras när hon bara var bebis. Hon sov, och sover fortfarande som en räka den lilla gosingen!
Well, Godnatt och sov sött då som man säger i Svea rike.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar