tisdag 3 januari 2012

öh hello je veux achter un coup de kaffe, please?


Dagen som idag har jag hängt i St. Germain. Lämnade Juliette, den söta flickan jag är au pair för, i skolan på morgonen och sen gick jag till la Clef där jag ska plugga franska. När jag kom dit hade de knappt öppnat, så jag gjorde det bästa av situationen och lyckades på mycket knakig franska få en städtant att förstå att jag undrade om man kunde köpa kaffe någonstans. Fick tag i något så flashigt som visas på översta bilden. Kom sedan på något sätt in på någon franskakurs och blev inkastad i en lektionsal, lite omtumlande då jag inte trodde jag skulle kunna börja fören i Februari.. I alla fall, resten av dagen utforskade jag St. Germain innan jag hämtade Juliette igen. Slut på historien, biz

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar