tisdag 17 januari 2012

Dip

Nej men allt kan ju inte alltid vara hoppochlek.
Har väl inte hemlängtan, för jag vill ju inte hem. Men jag längtar efter hemma... makes sense?

Jobbiga saker just nu (behöver få ur mig det någonstans!):
- Det är svårt att hitta något jag kan äta (glutenfritt)
- Det är väldigt kallt, överallt, hela tiden
- Har inte sovit själv så här många nätter i rad på flera år, det känns tomt
- På torsdag fyller jag år och det är första gången som familjens ganska starka födelsedagstraditioner bryts (jag är inte hemma och får frukost på sängen... that's it, men det är ändå en grej!)
- Det skulle vara skönt att prata med sina vänner hemma, om saker som bara de förstår
- Har väldig lust att vara i Haapalahuset och se på himym
- Får flera gånger om dagen panik för att flygplanen flyger så himla mycket närmare marken än vad jag någonsin sett
- Jag är sugen på tacopaj men det finns inte tacokrydda här






L'amour n'est pas l'amour si il fane 
lorsqu'il se trouve que sont objet s'éloigne, 
quand la vie devient dure, 
quand les choses change 
le vrai amour reste inchangé
- William Shakespeare

4 kommentarer:

  1. Det finns visst tacokrydda! På utländska avdelningen på monoprix. Och om du fyller år måste vi ju fira det :))) //Hanna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Monoprix, first thing tomorrow. Söta du :)

      Radera
  2. Jag ska ordna fram ett recept på tacokrydda till dig mysan!

    SvaraRadera