torsdag 5 april 2012

Inspiration



Lady Dahmer, en ny idol. Streckläste hennes blogg igår, vilken fantastiskt häftig kvinna! Citatet ovan skrev hon i samband med att alla blev så himla hetsiga angående att den där kvinnan i publiken på melodifestivalen inte hade rakat sig under armarna. Det är en tankeställare, att vi döms efter vår knullbarhet. Jag vill inte bli dömd efter min knullbarhet, ska absolut reflektera vidare kring det här.


Hon är feminist och en mycket genusmedveten mamma som skriver mycket om -som jag tolkat det- hur hon aktivt väljer att uppfostra sina barn till att bli en Person mer än en flicka eller pojke. Det jag gillar med henne är hennes rättframhet och hennes starka åsikter. Hon tänker steget längre, granskar kritiskt samhället vi lever i och hur det påverkar oss. Även om jag inte samtycker med allt hon skriver så skulle jag ändå vilja bli mer som henne; tänka mer på varför saker är som de är, varför vi beter oss som vi gör osv. Det är mycket intressant, kort konstaterat.

Ironiskt nog ska jag nu gå och duscha och raka benen... varför?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar