fredag 13 april 2012

Hemlighetshållaren

Okej dagens dilemma:

Situation: Du står och har precis hackat lök och hällt i maten (i hemlighet, barn äter som känt inte om de vet att det finns lök inblandat), tårarna rinner som the Mississippi river. Barnen kommer in. Vad gör man?
1. Erkänner sitt brott, med matvägran som följd
2. Hittar på en snyfthistoria om att man sett något sorgligt och kom att tänka på det sådär mitt i matlagningen
3. Låtsas som ingenting. Ser till att ha ryggen vänd mot. Visslar lite för att låta glad

På riktigt, vad gör man? Övervägde vilken av de två första alternativen jag skulle välja om jag nu skulle bli ertappad med rödsprängda ögon. Kunde dock hålla uppe alternativ tre länge nog för att åter igen se normal ut. No drama ikväll.

Naaaajjje om jag ska ta och lägga mig i sängen och kolla svtplay. Ja, det ska jag, på dirren.
Tack för mig, över och ut

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar