fredag 10 februari 2012

"L'amour n'est pas aveugle, il est aveuglant" - Yvan Audouard


Den här helgen hade jag planerat skulle vara lugn, inte gå ut, utan stanna hemma och plugga. Jag måste börja anstränga mig mer om jag faktiskt ska lära mig det här, vilket jag ju vill. MEN, så blev det så att vi kom på att det är Hanna Grönbergs sista helg här innan hon åker hem (vill inteee!!), och då måste vi ju hitta på grejer! Så ikväll ska vi ut vid Parmentier, ett kvarter med massa sköna barer. Imorgon ska vi åka upp i l'Arc de triomphe och besöka något ställe där de tydligen ska göra helt underbara macarons. På söndag ska vi på mässa i Svenska kyrkan, och sen tillverka semlor med "Ung i Paris"-gruppen.

Nu ska jag åka in till st. Germain och vänta på att flickan ska sluta skolan så att jag kan hämta henne och åka tillbaka hem. Under tiden tänkte jag att jag ska gå till la Clef (skolan) och plugga i ett par timmar. Så får jag med allt jag vill göra!!

För övrigt så kan jag inte sluta lyssna på låten X av Ansiktet. Vanligtvis gillar jag inte alls sådan typ av musik, men den här (även deras andra låt, Äckligt) suger sig fast stenhårt!


Önskar dig en bra helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar