söndag 12 februari 2012

Inconsolable, oh Graciella




Älskade helger i Paris!
Fredagen var rolig, var ute i Paris på några olika barer, träffade skönt folk (en göteborgare?!). Paris levererade - som vanligt - många överraskningsmoment.

Gårdagen bestod av brunch, macarons (ily little guys) och avstängda meteros. Satt barnvakt på kvällen. Tänkte uppdatera bloggen igår, men somnade på datorn så gick och la mig istället! Och söndagen till ära har spenderats i Svenska kyrkan i Paris. Ung i Paris-gruppen gjorde semlor (även glutenfria, yay!) och det är väl ungefär det som har hänt idag... Ramlade i en trappa i meteron också, men blev fångad av två killar som gick framför så det var ju tur! Förväntar mig dock ett par blåmärken imorgon.
C'est tout, ungefär.

Mamma frågade mig förut via skype om jag skulle kunna tänka mig att bo en längre tid här i Paris. Inget är omöjligt sa jag, det beror på hur saker och ting ter sig till sommaren. Inget planerat än, men det är kul att leka med tanken på att flytta hit och plugga. Jag gillar att vistas i en sådan här stor stad. Man kan vara så privat men ändå runt så många människor samtidigt. Jag gillar språket. Jag gillar att det är smidigt att ta sig vart man vill. Jag gillar Pariskänslan, det är något speciellt med det här stället.

God natt, sov sött!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar