måndag 6 februari 2012

Julkänsla, tio månader för tidigt


Idag har vi vart hemma jag och Juliette, det är snökaos här. Har väl kommit dryga två cm än så länge. Skolbussarna är inställda, inte många kör bil, de tar på sig moon boots. You name it. Är man inte van vid massa snö så är man inte, antar jag. Vi tog tillfället i akt att gå ut och åka pulka. Gjorde det någon timma, sen gick vi hem och såg på polarexpressen.

Jag känner mig så lycklig! Det är ju lite hemmakänsla över denna vita magi. Jag längtar hem till mormor, vill sitta där och dricka varm oboy och äta ostmacka. Det kan vara något av det mysigaste jag vet. Det eller att fira jul. 

Resten av dagen spenderas inomhus i min norska Bergans-fleece, ska bara mysa! Snöiga men ack så varma kramar från Paris!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar