måndag 28 maj 2012

Helgen vecka tjugoett

Utdrag ur min helg







På fredagen gick jag ut i Saint-Germain på The Bitter End med bara svenskar, kul kväll, cyklade hem på lånade cyklar mitt i natten.

Dagen därpå cyklade jag och Markus tillbaka de lånade bikesen och käkade sedan donken för att det var fett och gött (konstaterade vi). Vi såg på en dansgrej på torget och sedan tog jag det väldigt lungt hemma i huset.

Igår, söndag, åkte jag, June och Markus till park Monceau och åt fruktsallad, glass, solade och gillade livet! Solkänsliga Maggan tog också över vårdnaden av min hatt över dagen. Det var okej, tänkte ändå satsa på lite solblekt hår.

För att vara lite svensk vill jag gärna lägga en kommentar om vädret också: Det var vart SÅ varmt, hett rent ut sagt. Kokande blod och bränna efter skorna, så varmt! Till min lättnad började det ösregna så fort jag gick av tåget hem från Paris igår, himla skön känsla. Jag gick där med mina sandaler och hatt, konstaterade än en gång att life is sweet. Hela gatan hem var täckt av stora, djupa vattenpölar, fick en väldig lust att hoppa i dem. Men så tänkte jag att Nej, det kan jag ju inte göra här helt själv, tjugo år gammal och allt... Fast så tänkte jag en gång till att; varför låta mig hindras av något så simpelt som ålder och brist på sällskap? Så jag gick/hoppade resten av vägen hem. Helt själv. Helt blöt. Helt lycklig.

Allt som allt - skön, varm helg! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar