lördag 12 maj 2012

Dagstripp

Joooohhh såatte, bokade nyss biljetter till Épernay i Champagne-Ardenne på torsdag! Lite spontaniously sådär. Tänkte såhär: Ledig dag, lediga kompisar. Vad ska vi göra? Vi drar till Champagne. 

Det ska bli skönt att komma ur Paris en stund, kan bli lite hetsigt ibland och man behöver ombyte. Jag hoppas på en mer lantlig känsla och supersolväder så att vi kan ferons un pique-nique! Tjohoo är happiihappii girl!!

Annars idag har jag vart med på pojkens communion. Alltså det hette något sådant, det var kanske inte precis det men jag har inte superkoll på katolska traditioner tyvärr, men i alla fall så är det är jämförbart med hur vi konfirmerar oss. Massa ungdomar och släkt var i en stor fin kyrka och sjöng mest. Det var fint! Sedan åkte vi hem och åt kalaslunch och skålade för honom i champagne! Överlag- fin dag. Nu ska vi strax äta middag och sen ska jag göra RIEN. Tänkte igår att jag skulle ta en såndär sepåfilmförmigsjälvochlängtahem-kväll. Men det blev inte så då jag somnade innan jag ens hann gå upp till tvn. Bummer. Meeeeen i alla fall så tänkte jag ta det idag istället! Gottit.

Puss på er amigos och ha en go lörday!
(ps. ursäkta hur jag vandaliserar det svenska språket)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar