fredag 15 juni 2012

Men vad ska du göra i framtiden då, My?


Bild tagen av Hanna i hennes trädgård. Vilken Svensk (europeisk?) storfavorit tycker ni jag påminner om? Jag och Hanna var ganska supersäkra på vem jag ser ut som! Ledtråd: Vann eurovision song contest, if ya know what I mean ;)

Kom precis hem från flickans spéctacle de danse. Det skulle varat till midnatt men jag, mamman och pojken åkte hem tidigare för på en timma hann vi tröttna. Det lilla jag hann se var väldigt fint dock, det syntes att många har lagt ner mycket tid och energi på att kunna genomföra det. Scenografi, kostym, väl inövade koreografier; allt såg välarbetat ut. Bra ljus också, det gillas. Vad jag stördes av var att man kunde se bak i kulisserna om man satt ut i kanterna (vilket vi gjorde) och de var verkligen inte diskreta där bak. Till och med de äldre, eller kanske framför allt just de, hoppade runt och tränade på sina steg vilket är ett Big no-no. Så fult och fel. Det drar ju blicken från scen och... Varför sitter jag och gör en minianalys av föreställningen? Jo, för man blir väl antagligen lite skadad av att ha gått estet i tre år. That's why. Men för att komma tillbaka till föreställningen, allt som allt gillade jag den. Det sprang runt jättemånga sötnosar i groddräkter och blomdräkter och alla möjliga olika teman; och redan där var jag ju nöjd liksom. Krävs inte så mycket mer egentligen.

Alors, bonne soirée et à bientôt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar