torsdag 21 juni 2012

Au pairen som blev arg

Nu vill jag hem. Nu. Har idag blivit room-raidad under tiden jag var i skolan av tre elvaåriga ungar. De har pillat på mina grejer, flyttat min säng (?), slängt handdukar på golvet i mitt badrum osv... är väldigt arg; a little respect, anyone? Det känns som ett sånt intrång på min integritet, mitt rum är min enda lilla fristad i detta jobbiga land, nu kan jag inte ha ens det för mig själv. De förstår inte alls vad jag menar, och jag ursäktar det till viss del på grund av deras ringa ålder... Men känner ändå att de väl kanske borde förstå vikten av att ha ett eget rum, just för att det ska vara ens eget, när de är elva år? Trodde jag i alla fall. Tur att jag har en förstående host mom som ska prata med dem, all kärlek till henne.

/arg au pair som inte tänker leka idag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar